Huy + Thanh | Wedding Photojournalism | DaLat

What a photographer is interested in might be the impressive photos engaging with branding. But for wedding photography, the most interested thing is to capture the true and spririted feelings in every breath. Huy and Thanh are extremely special. They really care about the small and simple things which relate to friendship and familyhood. Wedding in their eyes is an occasion to look back all the memories they had with all sadness and happiness that they’ve gone through, and also marks their beginning of a new chapter in life. All little things in their life are fully supported by their friends and family. During wedding preparation, some close friends who have gone with them for a long journey since they were young come and give them a hand, no matter how trivial and detailed it is, like painting the fence, decorating the flowers port or setting up the layout of wedding banquet. Huy and Thanh want all of these things to be captured so that one day, when they get older and forgetful, they just need to see those photos and all these young and noteworthy days will be recalled.
Khoi Le quite likes this couple because of their true feelings. They know there is a wedding photography session but they are spontaneous and comfortable as they always are and let everything goes freely. Khoi Le’s responsibility is to capture all of the great moments honestly in the most beautiful way because it is timeless and priceless, and they couldn’t live it one more time in their whole life.


Điều mà một photographer quan tâm có thể là những tấm ảnh ấn tượng mang thương hiệu cá nhân. Nhưng đối với phóng sự ảnh cưới, cái khó nhất là phải làm sao bắt được những cảm xúc chân thật đến từng hơi thở. Huy và Thanh là một cặp hết sức đặc biệt. Hai bạn quan tâm đến những điều dung dị nhỏ nhoi và gần gũi trong mối quan hệ bè bạn, gia đình. Đám cưới - cái mốc đánh dấu một quãng đường trải qua bao nhiêu chuyện buồn vui cùng nhau và bây giờ là lúc bước sang một chương khác. Mọi điều liên quan đến cuộc sống của Huy và Thanh đều được vun đắp từ tình bạn, tình cảm gia đình. Những người bạn này có mặt trong suốt công tác chuẩn bị, từ sơn phết hàng rào cho đến trang trí cổng hoa, bố trí khuôn viên tiệc… Hai bạn muốn thể hiện nó qua từng thước ảnh, từng khung hình để khi về già, trí nhớ không còn sâu đậm nữa, chỉ cần nhìn vào mỗi tấm ảnh thì làm gió của thanh xuân sẽ quay trở lại.
Khôi Lê khá quý đôi bạn trẻ này vì chính những tình cảm rất thật của hai bạn. Biết rằng mình đang chụp ảnh để kỉ niệm đám cưới nhưng dường như tất cả đang sống, đang vui, đang xúc động, đang cười đùa, để cho mọi thứ diễn ra một cách tự nhiên. Nhiệm vụ của Khôi Lê là giúp họ lưu lại những khoảnh khắc tuyệt vời ấy một cách trung thực và sống động nhất, bởi vì đó chính là những khoảnh khắc mà thời gian không thể mua được. Bạn cũng không thể sống nó thêm một lần nào nữa.

-----------------------------------------------------------

Previous
Previous

Leighton + Joycelyn | Wedding photojournalism | Phu Quoc

Next
Next

Thuc + Hang | Wedding Photojournalism | Long An